Zorgeloos je betaalachterstand inhalen.

Help jongeren om schulden te voorkomen.

 
MON_header image 2-3_190121_RdK.jpg

Verward na het lezen van een incassobrief?

 
 

Jongeren zien pas dat ze een probleem hebben, als het te laat is. Uit gesprekken met jongeren blijkt hoe makkelijk het voor hen is om in relatief korte tijd een grote schuld op te bouwen. Ook past de huidige manier van incasseren niet bij hun belevingswereld. De financiële afdelingen van organisaties gebruiken lastig termen of deadlines en incassobrieven worden geschreven in, voor jongeren, onduidelijke taal en kleine lettertjes. Het gevolg is dat rekeningen niet worden geopend of betaald, en dat een relatief lage betaalachterstand uiteindelijk het begin kan zijn van een lang en slepend traject in de schuldsanering. Dat kan een stuk beter, voor zowel de jongere als het bedrijf. Maar hoe? 

 

Een helder doel

Met Monnie willen wij een win-win situatie creëren voor jongeren en bedrijven. We ontwikkelen een hulpmiddel waarmee bedrijven jongeren kunnen ondersteunen in het betalen van hun rekeningen. Dit hulpmiddel regelt niet alleen alles zorgvuldig, maar sluit ook écht aan op de belevingswereld van jongeren. Door jongeren te helpen met betalen, voorkomen bedrijven langlopende betalingstrajecten en hoge incassokosten.  

 

Met Monnie willen we:

 

Rekeningen (terug)betalen laagdrempeliger maken, door jongeren een hulpmiddel te bieden dat bij hun belevingswereld past

Meer en snellere betalingen van rekeningen

De kosten en administratief gedoe voor bedrijven terugdringen

 

Wat is Monnie? 

Monnie is een eenvoudige app die jongeren ondersteunt in het verkrijgen van overzicht in hun rekeningen en helpt om opgelopen betaalachterstanden af te lossen.

  • Monnie biedt jongeren een eenduidig overzicht in hun rekeningen, herinnert ze aan geplande betalingen en communiceert op een manier die bij hen past

  • Bedrijven bepalen zelf binnen welke termijn een betaling voldaan moet zijn

  • Monnie kijkt samen met jongeren naar hun financiële situatie. Lukt het niet om iets in 1 keer te betalen? Dan wordt er in haalbare delen betaald

 
 
Betaling_overview.png
 
 

De drie grootste voordelen:

 

Geen administratief gedoe of hoge kosten.

Meer en snellere betalingen.

Klantvriendelijk communiceren op een manier die bij je doelgroep past.

 
IMG_8664kopie.jpg
 

Samen gemaakt met Rowena, Younes en Orlando

Om Monnie écht te laten aansluiten bij de doelgroep, hebben we de app samen met studenten van het Albeda College (Rotterdam) ontwikkeld. Zo zorgen we ervoor dat herinneringen niet wéér worden weggeklikt, rekeningen ongeopend in de prullenbak verdwijnen en het begrijpelijk is hoe een bedrag tot stand is gekomen.   

 

Hé, meedoen?

Ben je een instelling die een betere aansluiting wil met haar doelgroep? Een bedrijf dat mee wil denken met de beste mogelijkheden voor zijn klanten? Wil je maatschappelijk verantwoord ondernemen, of zie je financiële voordelen in het gebruik van Monnie? Laat dan hier je emailadres achter en dan nemen wij z.s.m contact met je op. Samen kijken we hoe we Monnie nóg beter kunnen maken.

Contact

Garage2020-Rotterdam

Schieblock 5.07 - Schiekade 189, Rotterdam

rotterdam@garage2020.nl